Research
We conduct application-oriented research on entrepreneurship and related topics and produce results that are relevant to practice.
- The following topics are relevant for us in the context of research: Entrepreneurship, Intrapreneurship, Business Model Innovation, Customer Experience Design, Customer Centricity, Customer Insights, Branding, Storytelling, Personality Tests, Archetypes, Business Ethics and Sustainable Entrepreneurship.
- We primarily use the following methods, which we combine as needed: Case Study Research, Action Research, Grounded Theory, Netnography (Qualitative Online Content Analysis), Text Mining, Bibliometric Analysis; Focus Group Interviews, Expert Interviews, Individual Explorations, Quantitative Online Research.
Publications
Books
2023
- Schallmo, Daniel R.A. and Lang, Klaus and Werani, Thomas and Krumay, Barbara, eds.
(2023)
Digitalisierung : Fallstudien, Tools und Erkenntnisse für das digitale Zeitalter. (opens in a new window)
Wiesbaden: Springer Gabler.
(Schwerpunkt Business Model Innovation).
ISBN 9783658366346
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2022
- Ferdinand, Hans-Michael
(2022)
Werte schaffen - die Verantwortung von Unternehmen : Einführung in die Unternehmensethik. (opens in a new window)
Berlin (u.a.): Springer.
ISBN 9783662641354
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2021
- Schallmo, Daniel R.A. and Tidd, Joseph, eds. (2021) Approaches, Case Studies, and Tools for Strategy, Transformation and Implementation. (opens in a new window) Wiesbaden: Springer International Publishing. (Management for Professionals, Special Issue). ISBN 9783030693794
- Schallmo, Daniel R.A. and Rusnjak, Andreas and Anzengruber, Johanna and Werani, Thomas and Lang, Klaus, eds.
(2021)
Digitale Transformation von Geschäftsmodellen : Grundlagen, aktuelle Ansätze und Best Practices. (opens in a new window)
2. Aufl., Wiesbaden: Springer.
(Schwerpunkt Business Model Innovation).
ISBN 9783658319809
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view fulltext - Schallmo, Daniel and Tidd, Joseph, eds.
(2021)
Digitalization : approaches, case studies, and tools for strategy, transformation and implementation. (opens in a new window)
Cham: Springer.
ISBN 9783030693794
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2020
- Schallmo, Daniel R.A.
(2020)
Erfolgreiches Business Model Development für Gründungen :
Idee, Konzept, Geschäftsmodell, Pitch und Roadmap mit Tools. (opens in a new window)
Wiesbaden: Gabler.
(essentials).
ISBN 9783658321406
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view fulltext - Pätzmann, Jens U. and Genrich, Robert
(2020)
Employer Branding mit Archetypen : Der archetypische Persönlichkeitstest zum Finden von markenkonformen Mitarbeitern. (opens in a new window)
Wiesbaden: Springer Gabler.
(essentials).
ISBN 9783658312893
view fulltext - Pätzmann, Jens U. and Adamczyk, Yvonne
(2020)
Customer Insights mit Archetypen : Wie Sie mit archetypischen Metaphern Zielgruppen besser definieren und verstehen können. (opens in a new window)
Wiesbaden: Springer Gabler.
(essentials).
ISBN 9783658307479
view fulltext - Schallmo, Daniel R.A. and Lang, Klaus
(2020)
Design Thinking erfolgreich anwenden :
So entwickeln Sie in 7 Phasen kundenorientierte Produkte und Dienstleistungen. (opens in a new window)
2. Aufl., Wiesbaden: Gabler.
ISBN 9783658283254
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view fulltext - Schallmo, Daniel R. and Rusnjak, Andreas and Anzengruber, Johanna and Werani, Thomas and Lang, Klaus, eds.
(2020)
Digitale Transformation von Geschäftsmodellen :
Grundlagen, Instrumente und Best Practices. (opens in a new window)
2. Aufl., Wiesbaden: Gabler.
(Schwerpunkt Business Model Innovation).
ISBN 9783658319809
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view fulltext - Schallmo, Daniel R.A. and Lohse, Jochen
(2020)
Digitalstrategien erfolgreich entwickeln : Grundlagen, Ansätze und Vorgehensweise. (opens in a new window)
Wiesbaden: Gabler.
ISBN 9783658312428
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view fulltext - Ferdinand, Hans-Michael
(2020)
Transparenz - die Form moralischer Ökonomie : Einführung in die Wirtschaftsethik. (opens in a new window)
Berlin: Springer Gabler.
ISBN 9783662600665
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2019
- Schallmo, Daniel
(2019)
Jetzt digital transformieren : So gelingt die erfolgreiche Digitale Transformation Ihres Geschäftsmodells. (opens in a new window)
2. Aufl., Wiesbaden: Springer Fachmedien.
(essentials).
ISBN 9783658234089
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view fulltext - Pätzmann, Jens U. and Busch, Anja
(2019)
Storytelling mit Archetypen : Video-Geschichten für das Content Marketing selbst entwickeln. (opens in a new window)
Wiesbaden: Springer Gabler.
(essentials).
ISBN 9783658268473
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2018
- Rusnjak, Andreas and Schallmo, Daniel R., eds.
(2018)
Customer Experience im Zeitalter des Kunden : Best Practices, Lessons Learned und Forschungsergebnisse. (opens in a new window)
Wiesbaden: Springer Gabler.
ISBN 9783658189600
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view fulltext - Van der Pjil, Patrick and Lokitz, Justin and Solomon, Lisa K. and Schallmo, Daniel
(2018)
Design a better business: Neue Werkzeuge, Fähigkeiten und Mindsets für Strategie und Innovation. (opens in a new window)
München: Vahlen.
ISBN 9783800652136
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view fulltext - Schallmo, Daniel and Williams, Christopher A.
(2018)
Digital Transformation Now! : Guiding the Successful Digitalization of Your Business Model. (opens in a new window)
Cham: Springer.
ISBN 9783319728438
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view fulltext - Schallmo, Daniel and Reinhart, Joachim and Kuntze, Evelyn
(2018)
Digitale Transformation von Geschäftsmodellen erfolgreich gestalten. (opens in a new window)
Wiesbaden: Springer Fachmedien.
ISBN 9783658202149
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view fulltext - Schallmo, Daniel R.A.
(2018)
Geschäftsmodelle erfolgreich entwickeln und implementieren : Mit Aufgaben, Kontrollfragen und Templates. (opens in a new window)
2. Aufl., Berlin: Springer.
ISBN 9783662576045
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view fulltext - Schallmo, Daniel R.A.
(2018)
Jetzt Design Thinking anwenden : In 7 Schritten zu kundenorientierten Produkten und Dienstleistungen. (opens in a new window)
Wiesbaden: Springer Gabler.
(essentials).
ISBN 9783658220778
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view fulltext - Pätzmann, Jens U. and Hartwig, Jessica
(2018)
Markenführung mit Archetypen : Von Helden und Zerstörern: ein neues archetypisches Modell für das Markenmanagement. (opens in a new window)
Springer.
ISBN 9783658230876
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view fulltext - Schallmo, Daniel and Brecht, Leo and Ramosaj, Bujar
(2018)
Process Innovation: Enabling Change by Technology : Basic Principles and Methodology: A Management Manual and Textbook with Exercises and Review Questions. (opens in a new window)
Wiesbaden: Springer Gabler.
ISBN 9783662565544
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2017
- Schallmo, Daniel
(2017)
Design Thinking erfolgreich anwenden : So entwickeln Sie in 7 Phasen kundenorientierte Produkte und Dienstleistungen. (opens in a new window)
Wiesbaden: Springer Fachmedien.
(Reihe essentials).
ISBN 9783658125233
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view fulltext - Schallmo, Daniel and Rusnjak, Andreas and Anzengruber, Johanna and Werani, Thomas and Jünger, Michael
(2017)
Digitale Transformation von Geschäftsmodellen: Grundlagen, aktuelle Ansätze und Best Practices. (opens in a new window)
Wiesbaden: Springer Gabler.
(Schwerpunkt: Business Model Innovation).
ISBN 9783658123871
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view fulltext - Schallmo, Daniel and Brecht, Leo
(2017)
Prozessinnovation erfolgreich anwenden : Grundlagen und methodisches Vorgehen: Ein Management- und Lehrbuch mit Aufgaben und Fragen. (opens in a new window)
2. Aufl., Berlin: Springer.
ISBN 9783662545034
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view fulltext - Schallmo, Daniel
(2017)
Roadmap Utility 4.0 : Strukturiertes Vorgehen für die digitale Transformation in der Energiewirtschaft. (opens in a new window)
Wiesbaden: Springer Fachmedien.
ISBN 9783658176549
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2016
- Schallmo, Daniel R.A.
(2016)
Jetzt digital transformieren : So gelingt die erfolgreiche Digitale Transformation Ihres Geschäftsmodells. (opens in a new window)
Wiesbaden: Springer Fachmedien.
(essentials).
ISBN 9783658145682
view fulltext - Schallmo, Daniel and Brecht, Leo
(2016)
Mind the Trap - 11 typische Unternehmensfallen : Frühzeitig erkennen, bewerten und erfolgreich vermeiden. (opens in a new window)
Wiesbaden: Springer Fachmedien.
ISBN 9783658095642
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2015
- Schallmo, Daniel
(2015)
Bestehende Ansätze zu Business Model Innovationen : Analyse und Vergleich der Geschäftsmodelle. (opens in a new window)
Wiesbaden: Springer Fachmedien.
ISBN 9783658099008
view fulltext - Schallmo, Daniel and Schöler, Andreas (2015) Weiterbildungsstudie in der Region Ulm : Markt- und Bedarfsanalyse zum Thema Weiterbildung ; Teilvorhaben im Projekt "NOW:Master - Nachfrageorientierte Weiterbildung bis zum Masterabschluss. (opens in a new window) Universtät Ulm: Institut für Technologie- und Prozessmanagement. (ITOP-Schriftenreihe; 3).
2014
- Schallmo, Daniel R., ed.
(2014)
Kompendium Geschäftsmodell-Innovation : Grundlagen, aktuelle Ansätze und Fallbeispiele zur erfolgreichen Geschäftsmodell-Innovation. (opens in a new window)
Wiesbaden: Springer.
ISBN 9783658044589
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view fulltext - Schallmo, Daniel R.A. and Brecht, Leo
(2014)
Prozessinnovation erfolgreich anwenden. (opens in a new window)
Wiesbaden: Springer Fachmedien.
ISBN 9783642552434
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2013
- Schallmo, Daniel
(2013)
Geschäftsmodell-Innovation : Grundlagen, bestehende Ansätze, methodisches Vorgehen und B2B-Geschäftsmodelle. (opens in a new window)
Wiesbaden: Springer Fachmedien.
ISBN 9783658002442
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view fulltext - Schallmo, Daniel
(2013)
Geschäftsmodelle erfolgreich entwickeln und implementieren : Mit Aufgaben und Kontrollfragen. (opens in a new window)
Berlin: Springer.
ISBN 9783642379932
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2012
- Botzenhardt, Florian and Pätzmann, Jens U.
(2012)
Die Zukunft der Werbeagenturen. Strategische Planung als Innovationsmotor. (opens in a new window)
Wiesbaden: Springer Gabler.
ISBN 9783834927019
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2007
- Künkele, Julia
(2007)
Die Gestaltung der Budgetkontrolle. Bestandsaufnahme, Determinanten und Erfolgswirkungen. (opens in a new window)
Wiesbaden: Gabler-Verlag.
ISBN 9783835090149
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view fulltext - Plechaty, Manfred
(2007)
Wärmemanagement in Kraftfahrzeugen“ Chancen zur CO2 Reduzierung Schwerpunkt Hybridfahrzeuge. (opens in a new window)
Berlin: Mensch&Buch Verlag.
ISBN 9783866642508
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2006
- Pätzmann, Jens U.
(2006)
Instant Marketing. Die 50 besten Marketing- und
Vertriebskonzepte. (opens in a new window)
11, 1. Aufl., Frankfurt am Main: Gabal.
ISBN 3938301074
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2003
- Schallmo, Daniel (2003) Grundzüge des Franchising und Umsetzungsbeispiele. (opens in a new window) München: Grin. ISBN 9783638734578
- Pätzmann, Jens U.
(2003)
Instant Marketing. Die 50 besten Marketing- und
Vertriebskonzepte. (opens in a new window)
Offenbach: Gabal.
ISBN 3897493500
location and availability in the library - Schallmo, Daniel (2003) Kundenzufriedenheit im Mittelstand : Grundlagen, methodisches Vorgehen bei der Messung und Lösungsvorschläge, dargestellt am Beispiel der Kienzer GmbH. (opens in a new window) 4. Aufl., Norderstedt: Books on demand. ISBN 9783838679204
1997
- Marz, Martin (1997) Der Schutz von eintragungsfähigen Marken nach dem neuen Markengesetz. (opens in a new window) München: Herbert Utz Verlag. ISBN 9783831682874
- Lang, Klaus
(1997)
Gestaltung von Geschäftsprozessen mit Referenzprozeßbausteinen. (opens in a new window)
Wiesbaden: DUV.
(Gabler Edition Wissenschaft).
ISBN 9783824465408
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Journal Publications
2023
- Schwarz, Martin and Wahl, Andreas (2023) Meaningful Work in Entrepreneurial Teams: Start-ups as places to find more meaningfulness. (opens in a new window) International Journal of Entrepreneurial Venturing, 15 (2). ISSN 1742-5360
2022
- Schallmo, Daniel and Williams, Christopher A. and Tidd, Joe O.
(2022)
The Art of holistic digitalisation : a meta-view on strategy, transformation, implementation, and maturity. (opens in a new window)
International Journal of Innovation Management : IJIM, 26 (3).
Article 2240007.
ISSN 1363-9196
view fulltext - Schallmo, Daniel and Tidd, Joe O. and Williams, Christopher A. and Krumay, Barbara, eds. (2022) Holistic Digitalization: Strategy, Transformaton, and Implementation. (opens in a new window) International Journal of Innovation Management : IJIM / Special Issue, 26 (3). ISSN 1363-9196
- Williams, Christopher A. and Schallmo, Daniel and Scornavacca, Eusebio
(2022)
How applicable are digital maturity models to SMEs? A conceptual framework and empirical validation approach. (opens in a new window)
International Journal of Innovation Management : IJIM.
Article 2240010.
ISSN 1363-9196
view fulltext - Schallmo, Daniel (2022) Innovative Geschäftsideen : Unternehmen schaffen innovative Geschäftsmodelle heute durch echte Neuheiten und mit ergänzenden Partnern. Führungskräfte denken dafür digitale Transformation ganzheitlich. (opens in a new window) Return : Magazin für Transformation und Turnaround (1). pp. 14-19. ISSN 2199-8841
2020
- Schallmo, Daniel (2020) Digitalisierung - einfach - machen! (Interview, geführt von Gernot Schnaubelt). (opens in a new window) Die Wirtschaft zwischen Alb und Bodensee : Das Magazin der IHKs Bodensee-Oberschwaben und Ulm (2). pp. 32-33.
- Schallmo, Daniel (2020) Customer Journey Controlling im Digitalen Zeitalter - Entwicklung und Beispiel. (opens in a new window) Controlling, 32 (S). pp. 120-127. ISSN 0935-0381
- Marz, Martin (2020) Erfahrungen mit dem MaMoG. (opens in a new window) Markenartikel : Das Magazin für Markenführung (5). pp. 60-62. ISSN 0342-1236
2019
- Schallmo, Daniel and Williams, Christopher A. and Lohse, Jochen (2019) Digital Strategy : Integrated Approach and Generic Options. (opens in a new window) International Journal of Innovation Management : IJIM, 23 (8). ISSN 1363-9196
- Marz, Martin (2019) "Mut machen" ist nicht unterscheidungskräftig. (opens in a new window) Gewerblicher Rechtsschutz und Urheberrecht / GRUR-Prax - Praxis im Immaterialgüter- und Wettbewerbsrecht, 11 (7). p. 163. ISSN 1869-3849
- Pätzmann, Jens U.
(2019)
Warum die Star-Wars-Trilogie Einfluss auf die Markenführung hat. (opens in a new window)
Absatzwirtschaft (1/2).
pp. 72-73.
ISSN 0001-3374
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2018
- Kühn, Guido and Hebel, Michael
(2018)
Selbstreflexion, quo vadis? (opens in a new window)
Designdidaktik : Ein Projekt zur Förderung und Forderung einer Fachdidaktik für die Lehre des Design (Webseite).
view fulltext - Gebhardt, Carina and Kramer, Irene and Pätzmann, Jens U.
(2018)
Brand loyalty towards newspapers : A qualitative study exploring the drivers of customer retention. (opens in a new window)
Markenbrand : Zeitschrift für Markenstrategie (7).
pp. 47-59.
ISSN 2195-4933
view fulltext - Nied, Jennifer and Bilger, Rebecca and Ferdinand, Hans-Michael
(2018)
Candidate Experience : Eine empirische Analyse der Recruiting-Prozesse am Beispiel der Generation Y. (opens in a new window)
Markenbrand : Zeitschrift für Markenstrategie (7).
pp. 35-46.
ISSN 2195-4933
view fulltext - Pätzmann, Jens U.
(2018)
Das Tool : Archetypische Metaphern als empirische Suchheuristik für Customer Insights. (opens in a new window)
Markenbrand : Zeitschrift für Markenstrategie (7).
pp. 8-9.
ISSN 2195-4933
view fulltext - Gäßler, Julia and Kramer, Irene and Pätzmann, Jens U.
(2018)
Markenselbstbild vs. Markenwahrnehmung : Kommt das neue Markenleitbild der BILD trotz eingeführter Paid-Content-App auch in der Markenwahrnehmung des potentiellen Kunden an? (opens in a new window)
Markenbrand : Zeitschrift für Markenstrategie (7).
pp. 10-24.
ISSN 2195-4933
view fulltext - Simon, Larissa and Bilger, Rebecca and Ferdinand, Hans-Michael
(2018)
Zukunftswerkstatt für KMU : Die Online-Lernplattform „Google Zukunftswerkstatt“, eine Bildungsinitiative von
Google Deutschland, bietet einen kostenlosen Workshop für all jene, die ihre digitalen
Kompetenzen aufbauen und sich mit Online-Marketing vertraut machen möchten. (opens in a new window)
Markenbrand : Zeitschrift für Markenstrategie (7).
pp. 25-34.
ISSN 2195-4933
view fulltext - Engelhardt, Sarah and Ferdinand, Hans-Michael and Kramer, Irene and Pätzmann, Jens U.
(2018)
Archetypische Motive in erfolgreichen Werbespots : Eine hypothesenbasierte Forschungsperspektive auf das Konstrukt Markenpersönlichkeit. (opens in a new window)
Markenbrand : Zeitschrift für Markenstrategie (6).
pp. 32-45.
ISSN 2195-4933
view fulltext - Pätzmann, Jens U. and Benzing, Thomas
(2018)
Das Tool : Archetypen zur Persönlichkeitsanalyse von Politikern. (opens in a new window)
Markenbrand : Zeitschrift für Markenstrategie (6).
pp. 8-10.
ISSN 2195-4933
view fulltext - Lorenz, Ann-Kathrin and Bilger, Rebecca and Ferdinand, Hans-Michael and Pätzmann, Jens U.
(2018)
Der Wandel des archetypischen Heldenbildes im modernen Marketing : Eine explorative Untersuchung des Heldenmotivs in Werbekampagnen. (opens in a new window)
Markenbrand : Zeitschrift für Markenstrategie (6).
pp. 22-31.
ISSN 2195-4933
view fulltext - Schallmo, Daniel (2018) Go digital or die : Die digitale Transformation von Geschäftsmodellen gestalten. (opens in a new window) Infoline : das wissenswerte bfd Partner-Magazin (1). pp. 6-9.
- Laub, Fabian and Ferdinand, Hans-Michael and Kramer, Irene and Pätzmann, Jens U.
(2018)
How archetypal brands leverage consumers' perception : A qualitative Investigation of brand loyalty and storytelling. (opens in a new window)
Markenbrand : Zeitschrift für Markenstrategie (6).
pp. 46-54.
ISSN 2195-4933
view fulltext - Kratzer, Thomas and Ferdinand, Hans-Michael and Kramer, Irene and Pätzmann, Jens U.
(2018)
Markenpositionierung durch Archetypen : Eine konzeptionelle Analyse mithilfe eines archetypischen Positionierungsmodells. (opens in a new window)
Markenbrand : Zeitschrift für Markenstrategie (6).
pp. 12-21.
ISSN 2195-4933
view fulltext - Hebel, Michael and Kühn, Guido and Zerweck, Philip
(2018)
How to teach Civic Design? Die Round Table Diskussion der Themengruppe auf der DGTF Konferenz in Halle. (opens in a new window)
Designdidaktik : Ein Projekt zur Förderung und Forderung einer Fachdidaktik für die Lehre des Design (Webseite).
view fulltext - Schallmo, Daniel and Mayer, Jochen (2018) Roadmap für die digitale Transformation. (opens in a new window) Service today : das Magazin für Entscheider aus Service, Marketing, Logistik und Technik, 32 (1). pp. 13-14. ISSN 1869-3024
- Schallmo, Daniel
(2018)
Ingenieurskunst und „einfach mal machen“ kombinieren wäre ideal (Interview). (opens in a new window)
high potential: Das Fachmagazin und Karriereportal (OktDez).
pp. 26-27.
ISSN 2363-5843
view fulltext - Schallmo, Daniel (2018) Jedes neue Geschäftsmodell muss sich noch fünfmal drehen (Interview). (opens in a new window) Return : Magazin für Transformation und Turnaround (5). pp. 66-68. ISSN 2199-8841
- Marz, Martin
(2018)
Kann eine Sehenswürdigkeit eine Marke sein? (opens in a new window)
Markenartikel (4).
pp. 66-68.
ISSN 0342-1236
location and availability in the library - Schallmo, Daniel
(2018)
So gelingt die digitale Transformation im Mittelstand - Ein praxisorientierter Ansatz in fünf Schritten. (opens in a new window)
Managementletter "Chefsachen" – Brief für alle, die mittelständische Unternehmen führen und entwickeln wollen (1).
pp. 12-15.
view fulltext - Schallmo, Daniel (2018) Welche Rolle Innovation für Anlageentscheidungen spielt. (opens in a new window) Bankmagazin, 67 (9). pp. 30-31. ISSN 0944-3223
2017
- Schallmo, Daniel and Williams, Christopher A. and Boardman, Luke
(2017)
Digital Transformation of Business Models - Best Practices, Enablers and Roadmap. (opens in a new window)
International Journal of Innovation Management : IJIM, 21 (8).
ISSN 1363-9196
view fulltext - Schallmo, Daniel and Lang, Klaus and Plechaty, Manfred (2017) Digitale Transformation von Geschäftsmodellen - ein praxisorientierter Ansatz für die erfolgreiche Gestaltung. (opens in a new window) Industrie 4.0 Management, 33. pp. 78-82. ISSN 1434-1980
- Schallmo, Daniel (2017) Vier Schritte zur Gestaltung von Kundenerfahrungen. (opens in a new window) Sales Management Review, Zeitschrift für Vertriebsmanagement, 26 (2). pp. 64-74. ISSN 2196-3215
- Pätzmann, Jens U. and Benzing, Thomas (2017) Was wir von C. G. Jung lernen können – Ansätze für ein archetypisches Markenmanagement. (opens in a new window) inside marketing (1). pp. 18-19.
- Marz, Martin (2017) "partnerguide24" ist weitgehend nicht unterscheidungskräftig. (opens in a new window) Gewerblicher Rechtsschutz und Urheberrecht / GRUR-Prax - Praxis im Immaterialgüter- und Wettbewerbsrecht, 9 (8). p. 187. ISSN 1869-3849
2016
- Schallmo, Daniel (2016) Digitale Transformation von Geschäftsmodellen : Beispiele und Roadmap für die Digitale Transformation. (opens in a new window) GfPM Magazin. pp. 1-3. ISSN 1611-2555
- Detzel, Raphael and Mahle, Irene and Pätzmann, Jens U.
(2016)
The Connection between Service Design and Brand Loyalty. (opens in a new window)
Markenbrand : Zeitschrift für Markenstrategie (5).
pp. 57-65.
ISSN 2195-4933
view fulltext - Pätzmann, Jens U.
(2016)
Das Tool: Kanalintegrationsplan. (opens in a new window)
Markenbrand: Zeitschrift für Markenstrategie (5).
p. 6.
ISSN 2195-4933
view fulltext - Hartwig, Jessica and Botzenhardt, Florian and Ferdinand, Hans-Michael
(2016)
Eine neue Realität im Kundenservice. (opens in a new window)
Markenbrand: Zeitschrift für Markenstrategie (5).
pp. 8-18.
ISSN 2195-4933
view fulltext - Hasenmaile, Lisa M. and Botzenhardt, Florian and Ferdinand, Hans-Michael
(2016)
Fluid Branding: Die Kunst der beständigen Veränderung. (opens in a new window)
Markenbrand: Zeitschrift für Markenstrategie (5).
pp. 66-74.
ISSN 2195-4933
view fulltext - Zelinsky, Annika and Botzenhardt, Florian and Ferdinand, Hans-Michael
(2016)
Kindgerechte Websites als Kundenbindungsinstrument für Unternehmen. (opens in a new window)
Markenbrand: Zeitschrift für Markenstrategie (5).
pp. 46-56.
ISSN 2195-4933
view fulltext - Wenzel, Peter and Mahle, Irene and Pätzmann, Jens U.
(2016)
Streaming Services & Service Design. (opens in a new window)
Markenbrand : Zeitschrift für Markenstrategie (5).
pp. 20-32.
ISSN 2195-4933
view fulltext - Schallmo, Daniel and Werhahn, Stephan
(2016)
Das eigene Geschäftsmodell strukturiert analysieren. (opens in a new window)
Wirtschaftsforum : Die Stimme des Mittelstandes in Baden-Württemberg, 32 (6).
p. 29.
view fulltext - Schallmo, Daniel and Brecht, Leo (2016) Prozesse kunden- und zukunftsorientiert gestalten. (opens in a new window) Sales Management Review, Zeitschrift für Vertriebsmanagement, 25 (5). pp. 30-36. ISSN 2196-3215
- Marz, Martin (2016) "maxSparplus" ist nicht unterscheidungskräftig. (opens in a new window) Gewerblicher Rechtsschutz und Urheberrecht / GRUR-Prax - Praxis im Immaterialgüter- und Wettbewerbsrecht, 8 (17-18). p. 378. ISSN 1869-3849
2015
- Wiedenmann, Katja and Botzenhardt, Florian and Ferdinand, Hans-Michael
(2015)
Besser einkaufen durch Social Media? (opens in a new window)
Markenbrand: Zeitschrift für Markenstrategie (4).
pp. 20-28.
ISSN 2195-4933
view fulltext - Ferdinand, Hans-Michael and Pätzmann, Jens U.
(2015)
Das Tool: IEB-Tracker zur Messung des Arbeitgebermarkenerfolgs. (opens in a new window)
Markenbrand: Zeitschrift für Markenstrategie (4).
pp. 8-9.
ISSN 2195-4933
view fulltext - Schweitzer, Desiree and Botzenhardt, Florian and Ferdinand, Hans-Michael
(2015)
Finden statt suchen: Marken an der Internet-Pinnwand. (opens in a new window)
Markenbrand: Zeitschrift für Markenstrategie (4).
pp. 38-47.
ISSN 2195-4933
view fulltext - Nusser, Stefanie and Mahle, Irene and Pätzmann, Jens U.
(2015)
How Social Commerce Communication can support Brand Loyalty. (opens in a new window)
Markenbrand : Zeitschrift für Markenstrategie (4).
pp. 48-57.
ISSN 2195-4933
view fulltext - Biermann, N. and Mahle, Irene and Pätzmann, Jens U.
(2015)
Place Branding in Baden-Württemberg. (opens in a new window)
Markenbrand : Zeitschrift für Markenstrategie (4).
pp. 10-19.
ISSN 2195-4933
view fulltext - Marz, Martin (2015) T-Shirts mit Adler-Logo verletzen DFB-Marke. (opens in a new window) Gewerblicher Rechtsschutz und Urheberrecht / GRUR-Prax - Praxis im Immaterialgüter und Wettbewerbsrecht, 7 (6). p. 126. ISSN 1869-3849
2014
- Kaufeldt, Katharina and Botzenhardt, Florian and Ferdinand, Hans-Michael
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- Pätzmann, Jens U. (2002) Mergers & Acquisitions - Was Sie bei der Markenintegration beachten müssen. (opens in a new window) MARKEting : Zeitschrift für Theorie und Praxis der Markenführung (03). pp. 42-43. ISSN 1618-4564
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view fulltext - Williams, Christopher A. and Krumay, Barbara and Schallmo, Daniel and Scornavacca, Eusebio
(2022)
An interaction-based Digital Maturity Model for SMEs. (opens in a new window)
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- Ehmig-Klassen, Katharina and Schallmo, Daniel (2021) Digital Leadership: Approaches and Practical Insights from the B2B Sector. (opens in a new window) In: (Proceedings of the) ISPIM Connects Valencia "Reconnect, Rediscover, Reimagine", November 29 - December 2, 2021, Valencia, Spain. (LUT Scientific and Expertise Publications). ISBN 9789523356917
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- Schallmo, Daniel and Williams, Christopher A. (2021) Holistic Digitalization: Strategy, Transformation, and Implementation. (opens in a new window) In: (Proceedings of the) ISPIM Connects Valencia "Reconnect, Rediscover, Reimagine", November 29 - December 2, 2021, Valencia, Spain. (LUT Scientific and Expertise Publications). ISBN 9789523356917
- Schallmo, Daniel and Williams, Christopher A. (2021) Integrated Approach for Digital Maturity: Levels, Procedure, and In-Depth Analysis. (opens in a new window) In: (Proceedings of the) XXXII ISPIM Innovation Conference "Innovating our Common Future", 20.-23. Juni 2021, Berlin, Germany (online). ISBN 9789523354678
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- Lang, Klaus and Hasler, Daniel and Hackl, Tobias and Ehmig-Klassen, Katharina
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- Schallmo, Daniel and Brecht, Leo (2011) An Innovative Business Model: The Sustainability Provider. (opens in a new window) In: (Proceedings of the) XXII ISPIM Innovation Conference "Sustainability in Innovation: Innovation Management Challenges", 12.-15. Juni 2011, Hamburg, Germany. ISBN 9789522650924
2010
- Schallmo, Daniel and Brecht, Leo (2010) Business Model Innovation in Business-to-Business Markets - Procedure and Examples. (opens in a new window) In: (Proceedings of the) 3rd ISPIM Innovation Symposium "Managing the Art of Innovation: Turning Concepts into Reality", December, 12-15, 2010, Quebec City, Canada. ISBN 9789522650047
- Schallmo, Daniel and Schad, Michael and Brecht, Leo (2010) Empirically Driven Research in Centres of Excellence - A Proven Approach for Management Science. (opens in a new window) In: (Proceedings of the) Workshop in Depth and Case Studies in Entrepreneurship and Small Business Management, December, 02-03, 2010, European Institute for Advanced Studies in Management, Brussels, Belgium.
Book Section
2020
- Hebel, Michael and Kühn, Guido (2020) Von der Designdidaktik zur Gamedidaktik : Warum wir die Gamedidaktik als Fachdidaktik für das Studienfeld Game-Design benötigen und wie diese ausgestaltet sein könnte. (opens in a new window) In: Designwissenschaft trifft Bildungswissenschaft / Park, June (Hrsg.). München: kopaed. (Design & Bildung : Schriftenreihe zur Designpädagogik; 3). ISBN 9783968480138
- Schallmo, Daniel and Lohse, Jochen (2020) Digitalstrategie: Grundlagen, bestehende Ansätze und Vorgehensmodell. (opens in a new window) In: Realisierung Utility 4.0 ; 1 / Doleski, Oliver (Hrsg.). Wiesbaden: Springer, pp. 79-96. ISBN 9783658253318
2019
- Schallmo, Daniel
(2019)
Die Digitale Transformation von Geschäftsmodellen als Erfolgsfaktor : Grundlagen, Beispiele und Roadmap. (opens in a new window)
In:
Digitale Geschäftsmodelle ; 1 / Meinhardt, Stefan ; Pflaum, Alexander (Hrsg.).
Wiesbaden: Springer, pp. 47-66.
ISBN 9783658263133
view fulltext - Schallmo, Daniel
(2019)
Digitale Transformation von Geschäftsmodellen als Erfolgsfaktor. (opens in a new window)
In:
Geschäftsmodellanalyse / Heithecker, Dirk ; Tschuschke, Dennis (Hrsg.).
2. Aufl., Heidelberg: Finanz Colloquium, pp. 201-218.
ISBN 9783957251527
location and availability in the library - Schallmo, Daniel
(2019)
Geschäftsmodelle im Bankbereich : Grundlagen, Geschäftsmodell-Muster und Erfolgsfaktoren. (opens in a new window)
In:
Geschäftsmodellanalyse / Heithecker, Dirk ; Tschuschke, Dennis (Hrsg.).
Heidelberg: Finanz Colloquium, pp. 121-142.
ISBN 9783957251527
location and availability in the library - Hebel, Michael and Kühn, Guido and de Andrade, Sebastian (2019) Who Said Open World? 49 Auswirkungen von Game-Taxonomien auf die SpielerInnen-Erwartungen am Fallbeispiel Dark Souls. (opens in a new window) In: Prepare to die : Interdisziplinäre Perspektiven auf Demon’s Souls, Dark Souls und Bloodborne / Inderst, Rudolf T. u.a. (Hrsg.). Glückstadt: Verlag Werner Hülsbusch, pp. 49-70. (Game Studies). ISBN 9783864881565
2018
- Kühn, Guido and Hebel, Michael and Hahn, Christoph (2018) COTES - Competence Oriented Transparent Evaluation System. (opens in a new window) In: Designlernen : Diskurs, Praxis und Innovation in der Designlehre / Bauer, Birgit S. u.a. (Hrsg.). München: kopaed, pp. 99-110. ISBN 9783867364126
- Kühn, Guido and Hebel, Michael and Hahn, Christoph (2018) Designlehre : Von der Entwurfsbenotung hin zur Prozessbewertung. (opens in a new window) In: Bildungsperspektive Design / Park, June H. (Hrsg.). München: kopaed, pp. 48-59. (Design & Bildung : Schriftenreihe zur Designpädagogik; 2). ISBN 9783867364881
2017
- Schallmo, Daniel and Herbort, Volker
(2017)
Roadmap zur digitalen Transformation in der Energiewirtschaft : So gelingt der Wandel vom Versorger zum Utility 4.0-Anbieter. (opens in a new window)
In:
Herausforderung Utility 4.0 / Doleski, Oliver (Hrsg.).
Wiesbaden: Springer Fachmedien, pp. 43-68.
ISBN 9783658157364
location and availability in the library
view fulltext - Schallmo, Daniel and Rusnjak, Andreas
(2017)
Roadmap zur digitalen Transformation von Geschäftsmodellen : Grundlagen. (opens in a new window)
In:
Digitale Transformation von Geschäftsmodellen / Schallmo, Daniel u.a. (Hrsg.).
Wiesbaden: Springer Fachmedien, pp. 1-31.
(Schwerpunkt Business Model Innovation).
ISBN 9783658123871
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2016
- Schallmo, Daniel (2016) Geschäftsmodelle im Bankbereich : Grundlagen, Geschäftsmodell-Muster und Erfolgsfaktoren. (opens in a new window) In: Geschäftsmodellanalyse : praxisorientierter Umgang mit neuen SREP- und MaRisk-Anforderungen / Heithecker, Dirk ; Tschuschke, Denis (Hrsg.). Heidelberg: Finanz Colloquium Heidelberg, pp. 123-143. ISBN 9783957250582
2015
- Schallmo, Daniel
(2015)
Die DNA von Unternehmen als Erfolgsfaktor - Geschäftsmodelle verstehen, innovieren, implentieren. (opens in a new window)
In:
Entrepreneurship heute - Unternehmerisches Denken als Strategie der vernetzten Wirtschaft / Keuper, Frank ; Schomann, Marc (Hrsg.).
Berlin: Logos-Verlag, pp. 115-150.
ISBN 9783832539474
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2012
- Weiner, Nico and Vidackovic, Kresimir and Schallmo, Daniel (2012) Der visuelle Entwurf von Geschäftsmodellen als Ansatz der Geschäftsmodellinnovation. (opens in a new window) In: Neue Geschäftsmodelle für die Cloud entwickeln / Spath, Dieter u.a. (Hrsg.). Stuttgart: Fraunhofer Verlag, pp. 185-200. ISBN 9783839603659
2008
- Schallmo, Daniel (2008) Aufbau einer Marketingabteilung - Ziele, Aufgaben, Lösungen. (opens in a new window) In: Management von Wachstum und Globalisierung - Best Practice / Faix, Werner G. u.a. (Hrsg.). Stuttgart: Steinbeis Edition, pp. 525-547. ISBN 9783938062210
2007
- Hebel, Michael and Becker, Florian and Müller, Jens and Maxzin, Jörg (2007) Nobody and the Prisoner of Boring Village. (opens in a new window) In: Informieren mit Computeranimation, Zusammenfassung der Beiträge zum Usability Day V am 11. Mai 2007 / Kempter, Guido (Hrsg.). Dornbirn: Pabst Science Publ., pp. 153-157. ISBN 9783899673807
2006
- Plechaty, Manfred (2006) Absicherung der Thermischen Betriebssicherheit beim neuen 3er BMW. (opens in a new window) In: Wärmemanagement des Kraftfahrzeugs ; 5 / Steinberg, Peter (Hrsg.). Renningen-Malmsheim: Expert Verlag, pp. 81-87. ISBN 3816926517
2004
- Pätzmann, Jens U. and Steinhäuser, Knut
(2004)
Brand Public Affairs (BPA). (opens in a new window)
In:
Handbuch des Politischen Marketing / Kreyher, Volker-Jeske (Hrsg.).
Baden-Baden: Nomos, pp. 519-528.
ISBN 9783832906788
location and availability in the library - Pätzmann, Jens U. and Frank, Jürgen
(2004)
Der Luxusmarkenindex - Entwicklung eines
Markenbewertungssystems aus spieltheoretischer Sicht. (opens in a new window)
In:
Markenforschung. Analyse aktueller Ansätze in Wissenschaft und Praxis / Zerres, Christopher u.a. (Hrsg.).
München: Hampp, pp. 251-276.
ISBN 3879888868
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2003
- Pätzmann, Jens U.
(2003)
Die PAKT-Methodik - ein spieltheoretischer Ansatz für die
strategische Markenführung. (opens in a new window)
In:
Applied Marketing : Anwendungsorientierte Marketingwissenschaft der deutschen Fachhochschulen / Kamenz, Uwe (Hrsg.).
Berlin: Springer, pp. 471-486.
ISBN 3540012524
location and availability in the library
2002
- Pätzmann, Jens U. (2002) Die PAKT-Methodik - ein Forschungs- und Beratungsansatz für die strategische Markenführung. (opens in a new window) In: Marketingreport 2002/2003 / Hoffmann, C (Hrsg.). Göttingen: Businessvillage GmbH. ISBN 9783934424074
1998
- Plechaty, Manfred (1998) Das Kühlsystem der neuen BMW 3er-Reihe. (opens in a new window) In: Wärmemanagement des Kraftfahrzeugs / Deußen, Norbert (Hrsg.); 1 Renningen-Malmsheim: Expert Verlag, pp. 259-265. ISBN 3816916708
1996
- Lang, Klaus and Taumann, Wolfgang and Bodendorf, Freimut (1996) Business Process Reengineering with Reusable Reference Process Building Block. (opens in a new window) In: Business Process Modelling / Scholz-Reiter, Bernd ; Stickel, Eberhard (Eds). Heidelberg: Springer, pp. 265-290. ISBN 9783642803192
1988
- Ferdinand, Hans-Michael (1988) Von der Gesetzmäßigkeit des Zufalls in der Geschichte. Anmerkungen zu Kants Grundlegung der Geschichte. (opens in a new window) In: Dimensionen menschlicher Freiheit. Johannes Schwartländer zum 65. Geburtstag / Bielefeldt, Heiner (Hrsg.). Tübingen: Attempto Verlag, pp. 69-82. ISBN 9783893080045
Reports
2015
- Kraus, Julia and Künkele, Julia
(2015)
„Interkulturelle Kompetenz vermitteln“ –
Untersuchung der Methoden an Hochschulen in
Bayern und Baden-Württemberg. (opens in a new window)
Working Paper, Nr. 35, Neu-Ulm: Hochschule für angewandte Wissenschaften.
view fulltext - Kraus, Julia and Künkele, Julia
(2015)
Bedeutung und Vermittlung interkultureller Kompetenz für Studierende. (opens in a new window)
Working Paper, Nr. 33, Neu-Ulm: Hochschule für angewandte Wissenschaften.
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2010
- Pätzmann, Jens U. and Schröder, Veronika
(2010)
Markenführung bei Zeitschriften-Verlagen - Stiefkind oder Königsdisziplin? (opens in a new window)
Working Paper, Nr. 11, Neu-Ulm: Hochschule für angewandte Wissenschaften.
view fulltext - Marz, Martin
(2010)
Innovative Markenformen. (opens in a new window)
Working Paper, Nr. 10, Neu-Ulm: Hochschule für angewandte Wissenschaften.
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2009
- Pätzmann, Jens U. and Schlegel, Johanna
(2009)
Kommunikation als ein Instrument des Employer Branding. (opens in a new window)
Working Paper, Nr. 7, Neu-Ulm: Hochschule für angewandte Wissenschaften.
view fulltext - Marz, Martin
(2009)
Entrepreneurship und die Teilnahme an Gründerwettbewerben. (opens in a new window)
Working Paper, Nr. 6, Neu-Ulm: Hochschule für angewandte Wissenschaften.
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2007
- Pätzmann, Jens U. and Sperl, Bettina
(2007)
Bionik-Was die Markenführung von der Natur lernen kann. (opens in a new window)
Working Paper, Nr 1, Neu-Ulm: Hochschule für angewandte Wissenschaften.
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Thesis
2012
- Schallmo, Daniel (2012) Methode der Geschäftsmodell-Innovation : Metamodell, Vorgehensmodell, Techniken und Ergebnisse sowie generische Geschäftsmodelle für Business-to-Business-Märkte. (opens in a new window) Dissertation thesis, Universität Ulm.
2008
- Hebel, Michael (2008) Development and Evaluation of Concept-Art-Post-Effect-Filters in Realtime Environments. (opens in a new window) Master thesis, Hochschule Augsburg.
2007
- Hebel, Michael (2007) Nobody and the prisoner of Boring Village: Erstellung eines echtzeitbasierten 3D-Adventure-Games auf Basis der Unreal Torunament 2004 (Unreal Script). (opens in a new window) Diploma thesis, Hochschule Augsburg.
1988
- Ferdinand, Hans-Michael
(1988)
Einhelligkeit von Moral und Politik. Zu Kants kritischer Bestimmung des Friedens. (opens in a new window)
Dissertation thesis, Universität Tübingen.
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Conference presentations, keynotes and other
2022
- Schallmo, Daniel (2022) Teaching Holistic Digitalisation in Higher Education: Integrated Didactic Concept (Präsentation von Forschungsergebnissen). (opens in a new window) In: ISPIM Connects Athens – The Role of Innovation: Past, Present, Future, November, 28-30, 2022, Athens, Greece (Unpublished)
2021
- Schallmo, Daniel
(2021)
Aktieninvestments in Abwärtsspiralen absichern?! Mit Absicherungsmechanismen und Digitalisierung in turbulenten Zeiten Stabilität erzeugen. (opens in a new window)
FondsTrends: Die Zukunft des Fondgeschäftes, Hauck & Aufhäuser Fund Services S.A., Munsbach.
view fulltext - Schallmo, Daniel (2021) Nur Mut! : Morgen ist vieles schon wieder ganz anders. Die digitale Transformation treibt sich selbst voran - und bietet Firmen viele neue Perspektiven (Interview, geführt von Stefan Loeffler). (opens in a new window) , Sonderbeilage der Südwest Presse "Digitale Transformation" - Die Zukunft beginnt jetzt: Neue Pressegesellschaft Ulm.
- Schallmo, Daniel (2021) Design Thinking oder Kreativität 2.0. (opens in a new window) In: Meeting des Rotary Clubs, 17. März 2021, Ehingen-Alb-Donau (Unpublished)
- Schallmo, Daniel (2021) Design Thinking und Testing. (opens in a new window) In: Der Accelerator Creative Energy, 4. Mai 2021, TFU Ulm (Unpublished)
- Schallmo, Daniel (2021) Digital Leadership. (opens in a new window) In: Fichtenhain - Der Expertentalk zum digitalen Wachstum, 10. November 2021, Krefeld, Germany (Unpublished)
- Schallmo, Daniel (2021) Digital Leadership : Was ändert sich wirklich und wie gelingt die Führungsarbeit im digitalen Zeitalter? (opens in a new window) In: New Work Online-Kongress der SRH Fernhochschule "Wie sieht die Zukunft der Arbeit aus?, 13. November 2021, Online (Unpublished)
- Schallmo, Daniel (2021) Digitale Transformation von Geschäftsmodellen. (opens in a new window) In: Vortrag bei der WKO, 31. März 2021, Wirtschaftskammer Oberösterreich (Unpublished)
- Schallmo, Daniel (2021) Ein ganzheitlicher Ansatz für Digitalisierung. (opens in a new window) In: IDT Open Lab, 19. Oktober 2021, Hochschule Neu-Ulm (Unpublished)
- Schallmo, Daniel (2021) How to write engaged scholarship articles - tips for junior researchers to make a difference by addressing 'real world' problems. (opens in a new window) In: ISPIM Connects Valencia "Reconnect, Rediscover, and Impementation", November 30 - December, 1, 2021, Valencia, Spain (Unpublished)
- Schallmo, Daniel (2021) Management of business models in a crisis : challenges & takeaways from the pandemic. (opens in a new window) In: Event "Digitalization challenges of SMEs in a pandemic context", 19. November 2021 (Unpublished)
- Schallmo, Daniel (2021) Qualifizierung 4.0 : Worauf kommt es wirklich an? (opens in a new window) In: "die akademie - Trainingswerkstatt", 13. November 2021, Online-Erfa Session (Unpublished)
2020
- Schallmo, Daniel
(2020)
Was Digital Leadership ausmacht. (opens in a new window)
SpringerProfessional.
view fulltext - Schallmo, Daniel (2020) Digital Leadership: Was ändert sich wirklich und wie gelingt Führung im digitalen Zeitalter? (opens in a new window) In: President Circle der Hochschule Neu-Ulm (HNU), 19. Oktober 2020, Online (Unpublished)
- Schallmo, Daniel
(2020)
Geschäftsmodelle auf dem Prüfstand. (opens in a new window)
Hochschule für Angewandte Wissenschaften Neu-Ulm.
In: Wissenschaftsblog
view fulltext - Schallmo, Daniel
(2020)
Turbodigitalisierung durch COVID-19 (Interview, geführt von Martin Schwarz). (opens in a new window)
Hochschule für Angewandte Wissenschaften Neu-Ulm.
In: Digital aus der Krise : Eine Umfrage der Hochschule Neu-Ulm, des Hochschulverbundes InnoSüd und des Digitalisierungszentrums Ulm/Alb-Donau/Biberach zu digitalen Herausforderungen durch COVID-19
view fulltext - Schallmo, Daniel
(2020)
Geschäftsmodelle in der Corona-Krise anpassen. (opens in a new window)
SpringerProfessional.
view fulltext - Schallmo, Daniel and Danner, Heribert
(2020)
VUCA, Corona und Stabilität? Ein Widerspruch? (opens in a new window)
FondsTrends: Die Zukunft des Fondgeschäftes, Hauck & Aufhäuser Fund Services S.A., Munsbach.
view fulltext - Schallmo, Daniel
(2020)
Digital werden – oder analog untergehen : Digitale Transformation als unternehmerische Aufgabe (Digitaal worden of analoog onderuit gaan). (opens in a new window)
Blog der Deutsch-Niederländischen Handelskammer (DNHK).
view fulltext - Schallmo, Daniel
(2020)
Investition in Stabilität! Eine sinnvolle Anlagemöglichkeit in turbulenten Zeiten? (opens in a new window)
FondsTrends : Die Zukunft des Fondgeschäftes, Hauck & Aufhäuser Fund Services S.A., Munsbach.
view fulltext - Plechaty, Manfred and Engel, Tobias and Hasler, Daniel and Robertson, Ronald (2020) Ausgangslage, Reaktionen und weitere Planung auf die Corona Krise für den Mittelstand (Whitepaper). (opens in a new window) , Neu-Ulm: Hochschule für Angewandte Wissenschaften / Kompetenzzentrum Data Science and Business Analytics.
- Schallmo, Daniel (2020) Digital Leadership - Führung und Zusammenarbeit im Zeitalter von Corona. (opens in a new window) In: Meeting des Rotary Clubs Ehingen-Alb-Donau, 25. Mai 2020, Online (Unpublished)
- Schallmo, Daniel (2020) Digital Leadership - Führung und Zusammenarbeit im digitalen Zeitalter. (opens in a new window) In: IDT Open Lab, 24. Juni 2020, Hochschule Neu-Ulm (Unpublished)
- Schallmo, Daniel (2020) Digital Leadership : Was ändert sich wirklich und wie gelingt Führung im digitalen Zeitalter? (opens in a new window) In: President Circle der Hochschule Neu-Ulm, 19. Oktober 2021, Online (Unpublished)
- Schallmo, Daniel (2020) Digitale Geschäftsmodelle erfolgreich gestalten. (opens in a new window) In: 1. Impuls-Webinar des DigiHub Südbaden, 25. Juni 2020, Online (Unpublished)
- Schallmo, Daniel (2020) Digitale Transformation von Geschäftsmodellen : Roadmap zur Digitalen Transformation (Online Seminar). (opens in a new window) , Freiburg: Südbaden DIGIHUB Südbaden/ digitalNOW Expertise Blog.
- Schallmo, Daniel (2020) Führung und Zusammenarbeit im digitalen Zeitalter - oder: Wie arbeiten wir in Zeiten von Corona? (opens in a new window) In: Marketing Club Ulm/Neu-Ulm, 21. Juli 2020, Online (Unpublished)
- Schallmo, Daniel (2020) Geschäftsmodelle in und nach der Corona-Krise anpassen - In Krisensituationen richtig reagieren : Wie FORDEC uns bei Entscheidungen helfen kann! (opens in a new window) In: HNU Forum, 13. Juli 2020, Online (Unpublished)
2019
- Schallmo, Daniel
(2019)
Digitalisierung als Chance zur Differenzierung (Interview, durchgeführt von Martin Dambacher). (opens in a new window)
Südwest Presse / Sonderveröffentlichung Digital : Digital_2019_Web.
, pp. 14-16.
view fulltext - Schallmo, Daniel (2019) Design Thinking - Methode zur Entwicklung neuartiger Lösungen. (opens in a new window) In: Corporate IT Innovation Space der HNU, 21. Oktober 2019, Hochschule Neu-Ulm (Unpublished)
- Schallmo, Daniel (2019) Design Thinking - Methode zur Entwicklung neuartiger Lösungen. (opens in a new window) In: Corporate IT Innovation Space der HNU, 22. Februar 2019, Hochschule Neu-Ulm (Unpublished)
- Schallmo, Daniel (2019) Digital Leadership - Neue Anforderungen an Führung! Was ändert sich wirklich? (opens in a new window) In: After-Work-Inspiration der Deutschen Bahn, 25. November 2019, Frankfurt am Main (Unpublished)
- Schallmo, Daniel (2019) Digital Leadership - Neue Anforderungen an Führung! Was ändert sich wirklich? (opens in a new window) In: Arbeitskreismeeting Kollaboration und Kommunikation an der HNU, 4. Juli 2019, Hochschule Neu-Ulm (Unpublished)
- Schallmo, Daniel (2019) Digital Transformation of Business Models. (opens in a new window) In: Wicona Project House Academy, 5. Mai 2019, Ulm (Unpublished)
- Schallmo, Daniel (2019) Digital Transformation of Business Models. (opens in a new window) In: Wicona Project House Academy, 11. April 2019, Ulm (Unpublished)
- Schallmo, Daniel (2019) Digitale Transformation von Geschäftsmodellen. (opens in a new window) In: Digitalisierungswerkstatt der Handwerkskammer, 4. April 2019, Ulm (Unpublished)
- Schallmo, Daniel (2019) Digitale Transformation von Geschäftsmodellen oder "go digital or die". (opens in a new window) In: Lunch & Learn bei Hensoldt, 18. Juli 2019, Ulm (Unpublished)
- Schallmo, Daniel (2019) Digitalisierung als Erfolgsfaktor. (opens in a new window) In: MIT - Mitgliederversammlung, 10. April 2019 (Unpublished)
- Schallmo, Daniel (2019) Digitalisierung und Innovation im Assetmanagement. (opens in a new window) In: VuV-Tagung, 15. November 2019, Karlsruhe (Unpublished)
- Schallmo, Daniel (2019) Digitalstrategie : Vorgehensweise und generische Ansätze. (opens in a new window) In: IDT Open Lab, 3. Juli 2019, Hochschule Neu-Ulm (Unpublished)
- Schallmo, Daniel (2019) Führen und Arbeiten im digitalen Zeitalter : Was ändert sich wirklich? (opens in a new window) In: Meeting des Rotary Clubs Ulm/Neu-Ulm, 28. November 2019, Ulm (Unpublished)
- Schallmo, Daniel (2019) In Krisensituationen richtig reagieren : Wie FORDEC uns bei Entscheidungen helfen kann! (opens in a new window) In: After-Work-Inspiration der Deutschen Bahn, 31. Oktober 2019, Frankfurt am Main (Unpublished)
- Schallmo, Daniel (2019) Netzwerkaufbau für ganzheitliche Kundenorientierung - dargestellt am Beispiel der Digital Excellence Group. (opens in a new window) In: CO|lab der DB Akademie, 23. August 2019, Berlin (Unpublished)
- Schallmo, Daniel (2019) Stabilität und Nachhaltigkeit von Unternehmen in turbulenten Zeiten. (opens in a new window) In: Vorstellung eines Aktienfonds für stabile Unternehmen, 19. März 2019, Ulm (Unpublished)
- Schallmo, Daniel (2019) Stabilität und Resilienz von Unternehmen in turbulenten Zeiten. (opens in a new window) In: Vortrag beim Kloster Brandenburg / Iller, 7. August 2019, Dietenheim (Unpublished)
2018
- Schallmo, Daniel
(2018)
Innovationsfähigkeit von Unternehmen messen. (opens in a new window)
SpringerProfessional.
view fulltext - Schallmo, Daniel
(2018)
Führung und Zusammenarbeit im digitalen Zeitalter. (opens in a new window)
, Wien: A1 Digital International GmbH.
view fulltext - Schallmo, Daniel (2018) Digitale Geschäftsmodelle erfolgreich gestalten. (opens in a new window) In: Handwerkskammer (HWK), 5. Dezember 2018, Ulm (Unpublished)
- Schallmo, Daniel (2018) Digitale Transformation von Geschäftsmodellen - oder: "going digital or die". (opens in a new window) In: Gründerverbund Ulm - Existenzgründung auf dem Campus, 2. Mai 2018, Ulm (Unpublished)
- Schallmo, Daniel (2018) Digitale Transformation von Geschäftsmodellen - oder: "going digital or die". (opens in a new window) In: Für die Commerzbank AG, 28. Februar 2018, Ulm (Unpublished)
- Schallmo, Daniel (2018) Digitale Transformation von Geschäftsmodellen : Auslöser, Beispiele, Vorgehen, Erfolgsfaktoren. (opens in a new window) In: Taxgate Academy Seminar "Digitale Transformation und Innovative Investments", 19. April 2018, Stuttgart (Unpublished)
- Schallmo, Daniel (2018) Digitale Transformation von Geschäftsmodellen erfolgreich gestalten. (opens in a new window) In: Vorstellung eines Aktienfonds für innovative Unternehmen in Ulm, 13. November 2018, Ulm (Unpublished)
- Schallmo, Daniel (2018) Digitale Transformation von Geschäftsmodellen erfolgreich gestalten. (opens in a new window) In: Laupheimer Unternehmerkreis (LUK), 13. November 2018, Laupheim (Unpublished)
- Schallmo, Daniel (2018) Digitale Transformation von Geschäftsmodellen erfolgreich gestalten : Chancen und Risiken für Interim Manager. (opens in a new window) In: 13. Hamburger Forum Interim Management (FIM) "Die Digitalisierung und ihre Auswirkungen auf das Interim Management", 25. Oktober 2018, Hamburg (Unpublished)
- Schallmo, Daniel (2018) Erfolgreich führen im digitalen Zeitalter. (opens in a new window) In: Digital Working Day der Deutschen Bahn, 13. April 2018, Frankfurt am Main (Unpublished)
- Schallmo, Daniel (2018) Erfolgreich führen im digitalen Zeitalter. (opens in a new window) In: Digital Working Day der Deutschen Bahn, 10. Oktober 2018, Frankfurt am Main (Unpublished)
- Schallmo, Daniel (2018) Menschliche Führung im Digitalen Zeitalter! (opens in a new window) In: Expertendialog beCeo, 17. Mai 2018 (Unpublished)
- Schallmo, Daniel (2018) Open Innovation Labs - Chance für Unternehmen?! (opens in a new window) In: Stadtentwicklungsverband Ulm/Neu-Ulm (SUN), 10. April 2018, Ulm (Unpublished)
- Schallmo, Daniel (2018) Open Innovations Labs - Chance für Unternehmen?! (opens in a new window) In: Workshop Open Innovation Lab im Rahmen der Zukunftsstadt Ulm, 11. Juni 2018, Ulm (Unpublished)
2017
- Schallmo, Daniel and Herbort, Volker and Doleski, Oliver D.
(2017)
Digitale Transformation in der Energiewirtschaft. (opens in a new window)
SpringerProfessional.
view fulltext - Schallmo, Daniel
(2017)
Design Thinking ist eine Geisteshaltung (Interview, durchgeführt von Andrea Amerland). (opens in a new window)
SpringerProfessional.
view fulltext - Schallmo, Daniel (2017) Digitalisierung einfach machen (Interview). (opens in a new window) , München: mosaiic business for people.
- Schallmo, Daniel
(2017)
Design Thinking zur konsequenten Gestaltung von nutzerorientierten Lösungen (Gastbeitrag). (opens in a new window)
Empower° - der Themen-Blog von evers & jung.
view fulltext - Schallmo, Daniel (2017) Aus alt mach neu - so gelingt die Digitale Transformation Ihres Geschäftsmodells. (opens in a new window) In: Veranstaltungsreihe Business Breakfast Bodensee, 30. Mai 2017, Wirtschaftsförderung Bodenseekreis (Unpublished)
- Schallmo, Daniel (2017) Design Thinking. (opens in a new window) In: Ringvorlesung des Aicher-Scholl-Kollegs an der Hochschule für Gestaltung (HfG), 2. Februar 2017, Ulm (Unpublished)
- Schallmo, Daniel (2017) Design Thinking - Nutzer-und kundenorientierte Entwicklung von Produkten und Dienstleistungen. (opens in a new window) In: Forschungstag der Hochschule Um, 17. März 2017, Schloss Reisensburg bei Günzburg (Unpublished)
- Schallmo, Daniel (2017) Digital Transformation of Business Models. (opens in a new window) In: Besuch einer japanischen Delegation, 13. November 2017, Stuttgart (Unpublished)
- Schallmo, Daniel (2017) Digital Transformation von Geschäftsmodellen - oder: "going digital or die". (opens in a new window) In: Wiener Kongress "Wirtschaft 4.0 und Digitalisierung - Die Perspektive des Betriebswirts", 6. November 2017, Wien (Unpublished)
- Schallmo, Daniel (2017) Digital Transformation von Geschäftsmodellen - oder: "going digital or die". (opens in a new window) In: VDI-Vortragsreihe an der Hochschule Ulm, 15. November 2017, Hochschule Ulm (Unpublished)
- Schallmo, Daniel (2017) Digitale Transformation von Geschäftsmodellen - oder: "going digital or die". (opens in a new window) In: Digital Inside #3 - Disruptive Geschäftsmodelle Herausforderungen begegnen und Chance nutzen / Kooperation mit der IHK Region Stuttgart, 20. Juli 2017, Stuttgart (Unpublished)
- Schallmo, Daniel (2017) Digitale Transformation von Geschäftsmodellen : Potenziale erkennen und Chancen nutzen. (opens in a new window) In: Zukunftsstadt 2030 Workshop "Wirtschaft, Beschäftigung und Arbeit", 16. November 2017, Verschwörhaus Ulm (Unpublished)
- Schallmo, Daniel (2017) Digitale Transformation von Geschäftsmodellen – oder: going digital or die“. (opens in a new window) In: Symposium „Digitalisierung von Geschäftsmodellen in Business-to-Business-Märkten – die Welt wird digital, wie können Unternehmen davon profitieren?“, 9. März 2017, Johannes Kepler Universität Linz (Unpublished)
- Schallmo, Daniel (2017) Digitale Veränderung mitgestalten. (opens in a new window) In: BFK-Netzwerktag der Deutschen Bahn, 14. September 2017, Berlin (Unpublished)
- Schallmo, Daniel (2017) Geschäftsmodell-Innovation: Phasen, Instrumente und Eigenschaften eines erfolgreichen Unternehmers. (opens in a new window) In: Rotary Youth Leadership Awards (RYLA) Seminar, 4. März 2017, Ehingen (Unpublished)
- Schallmo, Daniel (2017) Präsentation von Forschungsergebnissen. (opens in a new window) In: The XXVIII ISPIM Innovation Conference „Composing the Innovation Symphony“, 18.-21. Juni 2017, Vienna, Austria (Unpublished)
2016
- Schallmo, Daniel and Brecht, Leo
(2016)
Prozessinnovationen erfolgreich gestalten. (opens in a new window)
SpringerProfessional.
view fulltext - Schallmo, Daniel
(2016)
Bist Du ein Business Model Guerilla? #kein Businessplan. (opens in a new window)
gründerdaily, F.A.Z. Business Media gmbH.
view fulltext - Schallmo, Daniel
(2016)
So gelingt die digitale Transformation Ihres Geschäftsmodells. (opens in a new window)
SpringerProfessional.
view fulltext - Schallmo, Daniel (2016) Aktuelle Trends & betriebliche Praxis der Digitalen Transformation. (opens in a new window) In: 5. Regionale Strategiekonferenz „Strategien für unsere Region im Zeitalter der Digitalisierung“, 28. November 2016, Haus der Wirtschaft IHK Ulm (Unpublished)
- Schallmo, Daniel (2016) Anstiftung zur Digitalen Transformation. (opens in a new window) In: Zukunftssalon der Unternehmerinnen und Gründerinnen e.V. der Volksbank Ulm-Biberach eG, 12. Mai 2016, Ulm (Unpublished)
- Schallmo, Daniel (2016) Applying Business Model Innovation for the Federal Court of Justice. (opens in a new window) , 1. August 2016, Brasilia, Brazil (Unpublished)
- Schallmo, Daniel (2016) Bessere Unternehmensverkaufspreise erzielen“ Nachhaltige Wertsteigerung des Unternehmens (nicht nur) vor dem Unternehmensverkauf. (opens in a new window) In: UnternehmerTAG 2016 "Wir gestalten Zukunft", 3. März 2016, Ulm (Unpublished)
- Schallmo, Daniel (2016) Business Model Innovation for Micro and Small Businesses. (opens in a new window) In: Serviço Brasileiro de Apoio às Micro e Pequenas Empresas (SEBRAE), 1. August 2016, Brasilia, Brazil (Unpublished)
- Schallmo, Daniel (2016) Business Model Innovation in Teaching. (opens in a new window) In: Vortrag an der Universidade de Vila Velha, 2. August 2016, Vila Velha, Brazil (Unpublished)
- Schallmo, Daniel (2016) Design Thinking. (opens in a new window) In: Arbeitskreis für Innovationsmanagement "Best Practice Tools im Innovationsmanagement", 10. November 2016, Haus der Museumsgesellschaft Ulm (Unpublished)
- Schallmo, Daniel (2016) Digital Transformation of Business Models. (opens in a new window) In: Im Rahmen des Besuchs der chinesischen Delegation, 2. November 2016, Unterhaching (Unpublished)
- Schallmo, Daniel (2016) Digitale Transformation : Ist Ihr Marketing fit für die Zukunft? Trends und Beispiele für Ihre Digitale Strategie. (opens in a new window) In: Marketing Club Ulm/Neu-Ulm, 18. Januar 2016, Ulm (Unpublished)
- Schallmo, Daniel (2016) Digitale Transformation von Geschäftsmodellen. (opens in a new window) In: International Entrepreneurship Education Summit (IEES), 25. November 2016, HdM Stuttgart (Unpublished)
- Schallmo, Daniel (2016) Digitale Transformation von Geschäftsmodellen. (opens in a new window) In: eXXcellent solution Konferenz - "Where do we go from here"?, 14. Oktober 2016, Adelsried (Unpublished)
- Schallmo, Daniel (2016) Digitale Transformation von Geschäftsmodellen erfolgreich gestalten. (opens in a new window) In: Banker's Lounge der Frankfurt School of Finance & Management | Bankakademie Alumni e.V., 3. November 2016, Ulm (Submitted)
- Schallmo, Daniel (2016) Digitale Transformation von Geschäftsmodellen – die Zukunft? (opens in a new window) In: Firmenjubiläum der TQU-Group "30 Jahre TQU – 30 Jahre Innovation, Qualität und Produktivität", 15. Juli 2017, Ulm (Unpublished)
- Schallmo, Daniel (2016) Erfolgreiche Digitale Transformation von B2B-Geschäftsmodellen. (opens in a new window) In: Innovationsworkshop „Baustelle der Zukunft“ : „Zeppelin Rental 2025 – neu gedacht“, 17. Mai 2016, Fürstenfeldbruck (Unpublished)
- Schallmo, Daniel (2016) Gründung und Innovation. (opens in a new window) In: Gründernetzwerk Konstanz "Gründertag Bodensee 2016", 17. November 2016, HTWG Konstanz (Unpublished)
- Schallmo, Daniel (2016) Megatrends erkennen und für die aktive Gestaltung der Zukunft nutzen. (opens in a new window) In: Abschlussveranstaltung "Zukunftsstadt 2030", 24. Februar 2016, Ulm (Unpublished)
- Schallmo, Daniel (2016) Mit FORDEC die richtigen Entscheidungen für Ihr Geschäftsmodell treffen. (opens in a new window) In: Reihe „Weiterbildung mit Biss" der Wirtschaftsjunioren (WJ), 4. April 2016, Ulm/Neu-Ulm (Unpublished)
- Schallmo, Daniel (2016) Wir müssen mehr Gründung und Start Up wagen - Guerilla Business Modeling für Persönlichkeiten. (opens in a new window) In: ESF Jahresveranstaltung: Fachkongress "Chancen fördern - Gründungs- und Nachfolgeberatung", 30. Juni 2016, Stuttgart (Unpublished)
2015
- Schallmo, Daniel and Brecht, Leo
(2015)
Unternehmensfallen gefährden etablierte Geschäftsmodelle. (opens in a new window)
SpringerProfessional.
view fulltext - Schallmo, Daniel (2015) Erfolgsfaktor Digitale Transformation von Geschäftsmodellen: Ist Ihr Unternehmen fit für die Zukunft? (opens in a new window) In: Ulmer Arbeitskreis für Innovationsmanagement, 22. Oktober 2015, Haus der Museumsgesellschaft Ulm (Unpublished)
- Schallmo, Daniel (2015) Geschäftsmodell-Innovation im Kontext der Digitalisierung, insbesondere im Business-to-Business-Bereich. (opens in a new window) In: Forschungsprojekt Human Time Machine (HTM) 2030 an der Universität Linz und am Linz Center of Mechatronics (LCM), 16. Oktober 2015, Linz, Austria (Unpublished)
- Schallmo, Daniel (2015) Innovation von Geschäftsmodellen in B2B-Märkten. (opens in a new window) In: Symposium "Geschäftsmodelle und Business Development in Business-to-Business-Märkten" von der Abteilung Business-to-Business-Marketing an der JKU Linz in der voestalpine Stahlwelt, 12. März 2015, Linz, Austria (Unpublished)
- Schallmo, Daniel (2015) Training for Lecturers. (opens in a new window) In: Seminar im Rahmen des Programms „Conexao Inova“ der School of International Business and Entrepreneurship (SIBE) in Kooperation mit der Faculdade da Industria IEL, December, 1-2, 2015, Curitiba, Brazil (Unpublished)
2014
- Schallmo, Daniel R.A.
(2014)
Eine offene Innovationskultur ist ein entscheidender Erfolgsfaktor (Interview, durchgeführt von Anja Schüür-Langkau). (opens in a new window)
SpringerProfessional.
view fulltext - Schallmo, Daniel (2014) Design Thinking. (opens in a new window) In: Ringvorlesung des Aicher-Scholl-Kollegs an der Hochschule für Gestaltung (HfG), 5. Juni 2014, Ulm (Unpublished)
- Schallmo, Daniel (2014) Die DNA von Unternehmen als Erfolgsfaktor: Wie Sie mit Geschäftsmodell-Innovation erfolgreich Risiken begegnen. (opens in a new window) In: Ravensburger Industriegespräche, 29. Oktober 2014, Ravensburg (Unpublished)
- Schallmo, Daniel (2014) Geschäftsmodelle innovieren – oder – die DNA von Unternehmen als Erfolgsfaktor. (opens in a new window) In: Marketing Club Ulm/Neu-Ulm, 25. September 2014, Maritim-Hotel Ulm (Unpublished)
- Schallmo, Daniel (2014) Geschäftsmodelle innovieren – oder – die DNA von Unternehmen als Erfolgsfaktor. (opens in a new window) In: Jahrestagung des ZVEI Fachverband Kabel und isolierte Drähte, 4. Juni 2014, Berlin (Unpublished)
- Schallmo, Daniel (2014) Guerilla Business Modeling – oder – Wie eröffnet man mit einer niedrigen Investition und in kurzer Zeit eine Sushi-Bar? (opens in a new window) In: Betriebswirtschaftliches Brown-Bag-Seminar (BBBS), 14. Januar 2015, Hochschule für Wirtschaft und Recht Berlin (HWR) (Unpublished)
- Schallmo, Daniel (2014) Start up! Die Buchbranche im Aufbruch. (opens in a new window) In: Podiumsdiskussion des Start-up-Clubs des Börsenvereins des Deutschen Buchhandels e.V., 10. Oktober 2014, Buchmesse, Frankfurt (Unpublished)
2013
- Schallmo, Daniel (2013) Präsentation von Forschungsergebnissen. (opens in a new window) In: The XXIV ISPIM Conference - Innovating in Global Markets: Challenges for Sustainable Growth, June, 16-19, 2013, Helsinki, Finland (Unpublished)
- Schallmo, Daniel (2013) Präsentation von Forschungsergebnissen. (opens in a new window) In: International Aviation Symposium on Regional Opportunity, Global Sustainability and Innovation in the Aviation Sector, November, 26-28, 2013, Kairo, Egypt (Unpublished)
- Schallmo, Daniel (2013) Teilnahme. (opens in a new window) In: „EU-Egypt Innovation – Research and Innovation for Economic Development“, 9. Oktober 2013, Cairo, Egypt (Unpublished)
2012
- Schallmo, Daniel (2012) Business Models in Emerging Markets - Herausforderungen, Kompatibilität und Beispiele. (opens in a new window) In: WiMa-Kongress, 10. November 2012, Universität Ulm (Unpublished)
- Schallmo, Daniel (2012) Geschäftsmodell-Innovation: Inspiration oder Methode? (opens in a new window) In: Spezialforum des Technologie Centrums Westbayern „Innovationen erfolgreich stimulieren", 31. Januar 2012, Nördlingen, Germany (Unpublished)
- Schallmo, Daniel (2012) Methode der Geschäftsmodell-Innovation. (opens in a new window) In: Seminar im Rahmen des Masterstudiengangs Betriebswirtschaft "European Business Consulting", 14. Mai 2012, Hochschule München, Germany (Unpublished)
- Schallmo, Daniel (2012) Präsentation von Forschungsergebnissen. (opens in a new window) In: 5th ISPIM Innovation Symposium: "Stimulating Innovation: Challenges for Management, Science & Technology", December, 9-12, 2012, Seoul, Korea (Unpublished)
2011
- Schallmo, Daniel (2011) Die DNA von Unternehmen als Erfolgsfaktor – Innovation von Geschäftsmodellen. (opens in a new window) In: HNU-Management-Forum, 18. November 2011, Neu-Ulm (Unpublished)
- Schallmo, Daniel (2011) Geschäftsmodell-Innovationen im Business-to-Business-Bereich (Seminar). (opens in a new window) In: Im Rahmen des Weiterbildungdiploms "IT Business Management", 14. April 2011, Universität St. Gallen, Switzerland (Unpublished)
- Schallmo, Daniel (2011) Innovation von Geschäftsmodellen mittels eines Stage-Gate-Prozesses. (opens in a new window) In: WiMa-Kongress, 12. November 2011, Universität Ulm (Unpublished)
- Schallmo, Daniel (2011) Präsentation von Forschungsergebnissen. (opens in a new window) In: XXII ISPIM Conference “Sustainability in Innovation: Innovation Management Challenges”, 12.-15. Juni 2011, Hamburg (Unpublished)
2010
- Schallmo, Daniel (2010) Geschäftsmodell-Innovationen im Business-to-Business-Bereich. (opens in a new window) In: Im Rahmen des Austauschprogramms der German University of Cairo, 1. November 2010 (Unpublished)
- Schallmo, Daniel (2010) Präsentation von Forschungsergebnissen. (opens in a new window) In: 3rd ISPIM Innovation Symposium: "Managing the Art of Innovation: Turning Concepts into Reality", December, 12-15, 2010, Quebec, CAN (Unpublished)
- Schallmo, Daniel (2010) Präsentation von Forschungsergebnissen. (opens in a new window) In: Workshop in-Depth and Case Studies in Entrepreneurship and Small Business Management, 2.-3. März 2010, Brussel, Belgium (Unpublished)
2009
- Schallmo, Daniel (2009) Teilnahme. (opens in a new window) In: 7th International Conference on Business Process Management (BPM), September, 8-10, 2009, Ulm (Unpublished)
- Schallmo, Daniel (2009) Teilnahme. (opens in a new window) In: SAS-Forum Deutschland, 16.-17. September 2009, Mannheim (Unpublished)
- Schallmo, Daniel (2009) Zukunft der elektronischen Logistik. (opens in a new window) In: Ravensburger Industriegespräche, 15. Oktober 2009, Ravensburg (Unpublished)
Lectures and conference participation
Professor Dr Daniel Schallmo:
2020
- Presentation of research results: "Crisis-Driven Business Model Innovation - Decision-Making Under Stress" as part of the ISPIM conference (07.12.2020).
- Online lecture: "Digital Leadership: what is really changing and how can leadership succeed in the digital age?" as part of the President Circle (19.10.2020)
- Online lecture: "Leadership and collaboration in the digital age - or: how do we work in times of Corona?" as part of the MC Ulm/Neu-Ulm (21.07.2020)
- Online lecture: "Adapting business models in and after the Corona crisis - reacting correctly in crisis situations: How FORDEC can help us make decisions!" As part of the HNU Forum (13.07.2020).
- Online lecture: "Successfully designing digital business models" as part of DIGIHUB (25.06.2020)
- Online lecture: "Digital Leadership - Leadership and Collaboration in the Digital Age" as part of the IDT Open Lab at the HNU (24.06.2020)
- Presentation of research results: "An Integrated Approach for Digital Implementation" in the context of the ISPIM conference (10.06.2020)
- Presentation of research results: "Digitalization: A Meta-View on Strategy, Transformation, and Implementation" at the ISPIM Conference (09.06.2020)
2019
- Lecture: "Digitalisation and Innovation and in Asset Management" at the VuV Conference in Karlsruhe (15.11.2019)
- Lecture: "Design Thinking - Method for developing novel solutions" at the Corporative IT Innovaton Space at the HNU (21.10.2019)
- Lecture: "Stability and resilience of companies in turbulent times" at Kloster Brandenburg / Iller e.V. (07.08.2019)
- Keynote: "Digital transformation of business models or "go digital or die"" at the Lunch & Learn at Hensoldt GmbH (18.07.2019)
- Lecture: "Digital Leadership - New demands on leadership! What is really changing?" as part of the working group meeting Collaboration and Communication at the HNU (04.07.2019)
- Lecture: "Digital Strategy: Approach and Generic Approaches" in the context of the IDT Open Lab at the HNU (03.07.2019)
- Presentation of research results: "Digital Strategy: Integrated Approach and Generic Options" at the XXIX Ispim Innovation Conference: " Celebrating Innovation: 500 Years Since daVinci, Florence, Italy, 18.07.2019)
- Keynote: "Digital Leadership - New Demands on Leadership! What is really changing?" at the DB After-Work Inspiration, Stuttgart (20.05.2019)
- Keynote: "Digitalisation as a success factor" as part of the MIT - Members' Meeting 10.04.2019)
- Keynote: "Digital transformation of business models" in the context of the digitalisation workshop of the HWK-Ulm, (04.04.2019)
- Lecture: "Stability and sustainability of companies in turbulent times" as part of the presentation of an equity fund for stable companies in Ulm (19.03.2019)
- Lecture: "Design Thinking - Method for developing novel solutions" in the context of the Corporative IT Innovaton Space at the HNU (22.02.2019)
2018
- Keynote: "Successfully shaping digital business models" at the HWK Ulm, (05.12.2018)
- Keynote: "Successfully shaping digital transformation of business models" as part of the presentation of an equity fund for innovative companies in Ulm, (13.11.2018)
- Keynote: "Successfully shaping the digital transformation of business models" as part of the Laupheimer Unternehmerkreis (13.11.2018)
- Keynote: "Successfully shaping the digital transformation of business models" as part of the 13th Hamburg Forum Interim Management (FIM) "Digitalisation and its impact on interim management" (25.10.2018)
- Presentation of research results: "Clarifying Digital Strategy - Detailed Literature Review of Existing Approaches" at the XXIX Ispim Innovation Conference: "The Name of The Game", Stockholm, Sweden (17-21.06.2018)
- Lecture: "Open Innovation Labs - Chance for Companies?!" in the context of Zukunftsstadt Ulm (11.06.2018)
- Lecture: "Human Leadership in the Digital Age!" as part of the expert dialogue beCeo (17.05.2018)
- Lecture: "Digital transformation of business models - or: "going digital or die"" as part of the Gründerverbund Ulm, (02.05.2018)
- Keynote: "Digital transformation of business models: Triggers, examples, procedures, success factors" as part of the Taxgate Academy in Stuttgart, (19.04.2018)
- Keynote: "Successful leadership in the digital age" as part of the Digital Working Day of Deutsche Bahn in Berlin, (13.04.2018)
- Lecture: "Open Innovation Labs - Opportunity for Companies?!" at the Ulm Urban Development Association, (10.04.2018).
- Keynote: "Digital transformation of business models - or: "going digital or die" for Commerzbank AG (28.02.2018)
2017
- Lecture: "Digital Transformation of Business Models" as part of Zukunftsstadt 2030, Verschwörhaus Ulm (16.11.2017)
- Lecture: "Digital Transformation of Business Models - or: going digital or die" as part of the VDI lecture series at Ulm University of Applied Sciences (15.11.2017)
- Lecture: "Digital Transformation of Business Models" as part of the visit of a Japanese delegation in Stuttgart (13.11.2017)
- Lecture: "Digital Transformation of Business Models - or: going digital or die" in the context of the Vienna Congress "Economy 4.0 and Digitalisation for Business Economists" (06.11.2017)
- Keynote: "Helping to shape digital change" as part of the BFK Network Day of Deutsche Bahn in Berlin (14.09.2017)
- Keynote: "Digital transformation of business models - or: going digital or die" at the IHK Region Stuttgart (20.07.2017)
- Presentation of research results at the XXVIII Ispim Innovation Conference: "Composing the Innovation Symphony", Vienna, Austria (18-21.06.2017)
- Presentation: "Aus alt mach neu - so gefolgt die Digitale Transformation Ihres Geschäftsmodells" at the Business Breakfast Bodensee of the Wirtschaftsförderung Bodenseekreis (30.05.2017)
- Lecture: "Design Thinking - user and customer-oriented development of products and services" at the HS-Ulm Research Day (17.03.2017)
- Lecture: "Digital transformation of business models - or: going digital or die" as part of the symposium "Digitalisation of business models in business-to-business markets - the world is going digital, how can companies benefit?" at the Johannes Keppler University Linz (09.03.2017)
- Lecture: "Business Model Innovation: Phases, Instruments and Characteristics of a Successful Entrepreneur" at the RYLA Seminar n Ehingen (04.03.2017)
- Lecture: "Design Thinking" as part of the lecture series of the Aicher-Scholl-Kolleg at the Hochschule für Gestaltung Ulm (02.02.2017)
2016
- Lecture: "Current trends & operational practice of digital transformation" as part of the regional strategy conference "Strategies for our region in the age of digitalisation" in Ulm (28.11.2016).
- Lecture: "Digital Transformation of Business Models" in the context of the International Entrepreneurship Education Summit 2016 (IEES) in Stuttgart (25.11.2016).
- Lecture in the expert forum: "Gründung und Innovation" in the context of the Gründertag Bodensee in Konstanz (17.11.2016).
- Lecture: "Best Practice Tools: Design Thinking" as part of the Working Group for Innovation Management in Ulm (10.11.2016).
- Lecture: "Successfully shaping the digital transformation of business models" as part of the Bankers Lounge of the Frankfurt School of Finance & Management, Bankakademie Alumni e.V. in Ulm (03.11.2016).
- Lecture: "Digital Transformation of Business Models" as part of the visit of the Chinese delegation in Unterhaching (02.11.2016)
- Keynote: "Digital Transformation of Business Models" in the context of the eXXcellent solutions conference - Where do we go from here? In Adelsried (14.10.2016).
- Lecture: "Business Model Innovation in Teaching" at the University of Vila Velha, Brazil (02.08.2016).
- Interview: "Applying Business Model Innovation for the Federal Court of Justice" in Brasilia, Brazil (01.08.2016).
- Presentation: "Business Model Innovation for Micro and Small Businesses" at SEBRAE in Brasilia, Brazil (01.08.2016).
- Keynote: "Digital Transformation of Business Models - the Future?" at the company anniversary of TQU-Group in Ulm, Germany (15.07.2016).
- Lecture: "We have to dare more foundation and start up - Guerilla Business Modeling for personalities " in the context of the "ESF Fachkongress Chancen fördern - Gründungs- und Nachfolgeberatung" in Stuttgart (30.06.2016).
- Keynote: "Successful Digital Transformation of B2B Business Models " in the context of the workshop "Zeppelin Rental 2025 - rethought" in Fürstenfeldbruck, (17.05.2016)
- Keynote: "Instigation for Digital Transformation" in the context of the "Zukunftssalon der Unternehmerinnen und Gründerinnen e.V. und der Volksbank Ulm-Biberach" eG in Ulm, (12.05.2016)
- Lecture: "Using FORDEC to make the right decisions for your business model" as part of the series "Postgraduate studies with bite by the Wirtschaftsjunioren Ulm/Neu-Ulm (04.04.2016).
- Lecture: "Achieving better company sale prices" Sustainable value enhancement of the company (not only) before the company sale" as part of the "Unternehmertag 2016" in Ulm (03.03.2016).
- Lecture: "Recognising megatrends and using them to actively shape the future" as part of the "Final Event Future City 2030" in Ulm (24.02.2016).
- Lecture: "Digital transformation: Is your marketing fit for the future? Trends and examples for your digital strategy" as part of the Marketing Club Ulm/Neu-Ulm (18.01.2016).
2015
- Seminar: "Training for Lecturers" as part of the programme "Conexao Inova" of the School of International Business and Entrepreneurship in cooperation with the Faculdade da Industria IEL, Curitiba, Brazil (01.-02.12.2015)
- Lecture: "Success factor digital transformation of business models: Is your company fit for the future?" at the Working Group for Innovation Management in Ulm (22.10.2015).
- Lecture: "Business model innovation in the context of digitalisation, especially in the business-to-business sector" as part of the research project Human Time Machine 2030 at the University of Linz and the Linz Center of Mechatronics (16.10.2015).
- Lecture: "Innovation of Business Models in B2B Markets" as part of the symposium "Business Models and Business Development in Business-to-Business Markets" at the University of Linz (12.03.2015).
- Lecture: "Guerilla Business Modeling - oder - wie eröffnet man mit einer niedrigen Investition und in kurzer Zeit eine Sushi-Bar?" in the context of the business brown bag seminar at the Berlin School of Economics and Law (14.01.2015).
2014
- Lecture: "The D N A of companies as a success factor: how to successfully counter risks with business model innovation" at the Ravensburg Industry Talks (29.10.2014).
- Participation in panel discussion "Start up! Die Buchbranche im Aufbruch" at the Frankfurt Book Fair 2014 (10.10.2014).
- Lecture: "Innovating business models - or - the D N A of companies as a success factor" as part of the Marketing Club Ulm/Neu-Ulm (25.09.2014).
- Lecture: "Design Thinking" as part of the lecture series of the Aicher-Scholl-Kolleg at the Hochschule für Gestaltung Ulm (05.06.2014).
- Lecture: "Innovating business models - or - the D N A of companies as a success factor" as part of the annual conference of the ZVEI Cable and Insulated Wire Association in Berlin (04.06.2014).
2013
- Presentation of research results at the "International Aviation Symposium on Regional Opportunity, Global Sustainability and Innovation in the Aviation Sector" in Cairo, Egypt (26-28.11.2013).
- Participation in the EU conference: "EU-Egypt Innovation - Research and Innovation for Economic Development" in Cairo, Egypt (09.10.2013).
- Presentation of research results at the XXIV ISPIM Conference: "Innovating in Global Markets: Challenges for Sustainable Growth" in Helsinki, Finland (16-19.06.2013).
2012
- Presentation of research results at the 5th ISPIM Innovation Symposium: "Stimulating Innovation: Challenges for Management, Science & Technology" in Seoul, Korea (09.-12.12.2012).
- Presentation: "Business Models in Emerging Markets - Challenges, Compatibility and Examples" at the WIMA Congress at the University of Ulm (10.11.2012).
- Seminar: "Method of Business Model Innovation" in the context of the Master Programme "European Business Consulting" at the University of Applied Sciences Munich (14.05.2012).
- Lecture: "Business Model Innovation: Inspiration or Method?" in the context of the "Forum Innovation of the Technologie Centrum Westbayern" (31.01.2012).
2011
- Lecture: "Die DNA von Unternehmen als Erfolgsfaktor - Innovation von Geschäftsmodellen" in the context of the "Management-Forum" of the Neu-Ulm University of Applied Sciences (18.11.2011).
- Lecture: "Innovation of Business Models by means of a Stage-Gate-Process" in the context of the WIMA-Congress 2011 of the University of Ulm (12.11.2011).
- Presentation of research results at the XXII ISPIM Conference: "Sustainability in Innovation: Innovation Management Challenges" in Hamburg (12.-15.06.2011).
- Seminar: "Business Model Innovations in the Business-to-Business Area" as part of the diploma programme "IT Business Management" at the University of St. Gallen, Switzerland (14.04.2011).
2010
- Lecture: "Business Model Innovations in the Business-to-Business Sector" in the framework of the exchange programme of the German University of Cairo (01.11.2010).
- Presentation of research results at the 3rd ISPIM Innovation Symposium: "Managing the Art of Innovation: Turning Concepts into Reality" in Quebec City, Canada (12-15.12.2010).
- Presentation of research results at the "Workshop in-Depth and Case Studies in Entrepreneurship and Small Business Management" in Brussels, Belgium (02.-03.12.2010).
2009
- Participation in the BPM Conference (Business Process Management) in Ulm (8.-10.09.2009)
- Participation at the SAS-Forum Germany in Mannheim (16.-17.09.2009)
- Lecture: "Future of electronic logistics" in the context of the "Ravensburger Industriegespräche" (15.10.2009
Professor Dr Elmar Steurer:
2019
- Chair of “International Conference on Economics, Management and Technology (IEMT 2019)” Neu-Ulm University of Applied Sciences, November 2019
2018
- International Conference on Economics, Management and Technology (IEMT) Srinakharinwirot University (SWU), Bangkok, Thailand: “Solar Technologies for Off-grid Rural Fishing Communities”, November 2018, Best paper award of IEMT 2018
2017
- 2nd International Conference on new Energy and Future Energy Systems (NEFES 2017), Kunming, China, Invited speaker: “Hydrothermal carbonization and gasification technology for electricity production using rice resdues as Biomass”, September 2017
- Investor Conference Kenyatta University, Nairobi, Kenya: “Commercialization of Research: Best practice in Germany”, November 2017
2016
- University of the Philippines Diliman, Quezon City, RE stakeholder meeting: “Hydrothermal Carbonization and Gasification Technology for Electricity Production using Biomass”, February 2016
- conferenceseries.com, Euro Global Summit and Expo on Biomass, Birmingham, UK, Invited Speaker: “The combination of hydrothermal carbonization and gasification for decentralized base load electrification”, August 2016
- Workshop series “PV-Hybrid power plants – Technology and Solutions for the Philipppines”, Manila, organized by Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ), Germany, and National Electrification Administration (ORED), Philippines: “Standardardised Risk Management Procedure (SRMP) for Mini Grids - Case Study of a Mini-Grid in the Sunderbans, West Bengal, India”, September 2016
- 5th Annual Conference “Universities, Entrepreneurship and Enterprise Development in Africa”, Bonn-Rhein-Sieg University of Applied Sciences, Sankt Augustin, Germany: “Productive use of renewably energy supporting applied entrepreneurship: Lessons learned from a development project in rural Ethiopia”, 10 - 11 November 2016
- Two-days logistics seminar for represenatives of Yiwu Logistics and Port Authority and selected members of Yiwu logistics community, City of Yiwu, Zhejiang province, China, November 2016
2015
- Indian Institute of Social Welfare and Business Management (IISWBM), Kolkata, India: „Concept of a risk management tool for mini-grids in rural areas in West Bengal“ Seminar, January 2015
- WBSEDCC, Kolkata: “Knowledge Exchange Workshop on Net Metering Based Solar Photo Voltaic Systems in West Bengal”, Workshop, January 2015
- 9th German-African Energy Forum, Discussant at panel “Rural Electrification”, Afrika-Verein, Hamburg, May 4th-5th, 2015
- International Conference on Alternative Energy in Developing Countries and Emerging Economies AEDCEE, Bangkok: “Hydrothermal Carbonization and Gasification Technology for Electricity Production using Biomass”, May 2015
2014
- Förderverein Neu-Ulm University of Applied Sciences, Illertissen: “China strategy”, February 2014
- Horvath Management Seminar, Düsseldorf: “Hybrid Capital for companies”, March 2014
- Ringvorlesung, Neu-Ulm University of Applied Sciences, Neu-Ulm: “Decentralized electrification in developing countries”, May 2014
- Donau Summer School, Neu-Ulm University of Applied Sciences, Illertissen: “Decentralized electrification in developing countries” September 2014
2013
- University of the Philippines Diliman, Quezon City, RE stakeholder meeting: “Business models for decentralized electrification in rural areas”, August 2013
Review activities and memberships
Review activities
- Business Process Management Journal (BPMJ)
- European Marketing Academy (EMAC)
- European Academy of Management (EURAM)
- Global Sales Science Institute (GSSI)
- HMD Praxis der Wirtschaftsinformatik
- Int. Journal of Economics, Finance and Management Sciences (IJEFM)
- Journal of Strategic Marketing (RJSM)
- Marketing Review St. Gallen (MRSG)
- R&D Management
- Strategic Entrepreneurship Journal (SEJ)
Memberships
- American Marketing Association (AMA)
- Academy of Marketing Science (AMS)
- Deutscher Hochschulverband (DHV)
- Deutscher Marketing Verband (DMV)
- European Business Ethics Network (EBEN)
- European Marketing Academy (EMAC)
- Head of the Taskforce "Society for Game Didactics"
- Jury member of the German Computer Game Award
- Member of the game association
Member of the scientific advisory board
Member of the Editorial Board
Publisher
- Specialist book series with the focus on: Business Model Innovation at Springer Verlag Link
- Within the series with the focus on Business Model Innovation, current scientific approaches are complemented by new findings, e.g. instruments, examples, best practices and studies. This is intended to set a new standard in business practice and management literature.
- The readers will thus receive current results from theory and practice on the topic of Business Model Innovation and will be supported in expanding their knowledge and skills and using them in a targeted manner.
