Professor Dr. Wilke Hammerschmidt
Professor for PR and Marketing Communications
Head of the Competence Center Corporate Communications
Study Advisor Master International Corporate Communication and Media Management
Message to Professor Dr. Wilke Hammerschmidt
Phone: +49 731 /9762-1544
Location: Main Building A, A.1.42
Courses
Courses
- Corporate Communications (4th semester Business Informatics)
- Marketing Communications II (3rd semester IMUK)
- Corporate Communications I (3rd semester IMUK)
- Seminar (6th semester IMUK)
- Strategic International Corporate Communication (1st semester ICCMM)
Vita
Wilke Hammerschmidt has been Professor of PR and Marketing Communication at Neu-Ulm University of Applied Sciences since 2015. After his studies, he first worked as an assistant project manager with a focus on event management and communication at the German Music Council. While working, he completed his doctorate at the University of Passau. From 2008 to 2015, he held various positions in corporate communications at Carl Zeiss AG, most recently as head of online communications and online marketing.
Wilke Hammerschmidt is chairman of the jury of the Ulm Marketing Award. In 2020, he co-founded the Technology Transfer Center for Big Data-based Marketing in Günzburg. In 2021, he received the award for outstanding digital teaching from the Neu-Ulm University's booster club for his innovative teaching formats.
Publications
Journal Publications
- Hammerschmidt, Wilke (2010) Mehr Praxis, mehr Erfolg. Deutsche und finnische Dirigentenausbildung im Vergleich. (opens in a new window) Das Orchester, 58. Jahrgang. pp. 14-16.
Book Section
- Hammerschmidt, Wilke and Kimpflinger, Andrea
(2023)
Künstliche Intelligenz im Tourismus-Marketing – Mehrwert-Potenziale für die Customer Journey. (opens in a new window)
In:
Digital Leadership im Tourismus : Digitalisierung und Künstliche Intelligenz als Wettbewerbsfaktoren der Zukunft / Gardini, Marco A. ; Sommer, Guido (Hrsg.).
Wiesbaden: Gabler, pp. 197-213.
ISBN 9783658375454
view fulltext - Boscheinen, Jens and Hammerschmidt, Wilke and Kormann, Julia
(2022)
Es geht nicht um Nachhaltigkeit oder der Ehrbare Kaufmann und seine Folgen. (opens in a new window)
In:
CSR in Süddeutschland: Unternehmerischer Erfolg und Nachhaltigkeit im Einklang / Herzner, Alexander ; Schmidpeter, René (Hrsg.).
Berlin (u.a.): Gabler, pp. 317-335.
(Management Reihe Corporate Social Responsibility).
ISBN 9783662619599
view fulltext - Ademmer, Tobias and Hammerschmidt, Wilke (2018) Projektbasiertes Lernen im Blended Learning-Format - Marketing-Kommunikation als Running Case. (opens in a new window) In: Tagungsband zum Forum der Lehre an der TH Ingolstadt, 16. April 2018. Forum der Lehre "Digitale Akzente setzen" / Waldherr, Franz ; Walter, Claudia (Hrsg.). Ingolstadt: Didaktikzentrum TH Ingolstadt, pp. 66-71.
Reports
- Reith, Franziska and Hammerschmidt, Wilke
(2021)
Unternehmenskommunikation im digitalen Wandel in der Region Bayerisch-Schwaben (Corporate communication in digital change in the Bavarian Swabia Region) : Eine Bestandsaufnahme mittelständischer Unternehmen. (opens in a new window)
Working Paper, Nr. 47, Neu-Ulm: Hochschule für angewandte Wissenschaften.
view fulltext - Becker, Martin and Bortfeld, Laurens and Boscheinen, Jens and Hammerschmidt, Wilke and Koenigsdorff, Roland and Kormann, Julia
(2020)
Make the earth great again? Studie unter jungen Menschen in der InnoSÜD-Region zu ihren Einstellungen zum Thema Nachhaltigkeit. (opens in a new window)
Documentation, Neu-Ulm: Hochschule für Angewandte Wissenschaften.
view fulltext - Boscheinen, Jens and Fleissner, Thomas and Hammerschmidt, Wilke and Kimpflinger, Andrea and Kormann, Julia
(2019)
Corporate Social Responsibility in der InnoSüd-Region - eine Bestandsaufnahme. (opens in a new window)
Working Paper, Nr. 40, Neu-Ulm: Hochschule für angewandte Wissenschaften.
view fulltext - Boscheinen, Jens and Hammerschmidt, Wilke and Kormann, Julia
(2019)
Nachhaltigkeitsberichterstattung in Zeiten digitalen Wandels : Studienergebnisse der Befragung unter Unternehmen der Region. (opens in a new window)
Documentation, Neu-Ulm: Hochschule für Angewandte Wissenschaften.
view fulltext
Thesis
- Hammerschmidt, Wilke (2009) Potenziale der professionellen Dirigentenausbildung. Eine kritisch-konstruktive Untersuchung am Beispiel Deutschlands und Finnlands. (opens in a new window) Dissertation thesis, Universität Passau.
Further information
Office hours
Tuesday, from 2 pm
by appointment only